Robert Klåvus

Berättelser kan göra oss medmänskliga

Alla Dårar Har Drömmar – ADHD

Jag hörde ett fantastiskt uttryck häromveckan, från en ung kvinna.

Alla Dårar Har Drömmar – ADHD.

Hon har det och jag förundrades över hennes insikt. Hon berättade livfullt om sig själv, hur hon var och hur hon faktiskt var en dåre som har fullt med drömmar. Finns det någonting så mäktigt som drömmar? Det här har stannat hos mig i dagar nu. Om ni sett viken styrka som fanns i de här orden, skulle ni förstå – att se det där glittret som finns hos någon som upptäckt och förstått någonting mer. Ibland talar man om en obruten kraft som bara finns – en naturkraft. Jag mötte en sådan.

Alla människor har drömmar, mer eller mindre. De är olika, våra drömmar. Men vi har dem, vi bär dem, vi leker med tanken – OM – OM. Jag tror att drömmar är bland de viktigaste egenskaper vi kan använda hos oss själva. De kan ta oss otroligt långt. Jag tänker på alla upptäcktsresande, uppfinnare, företagare – men jag tänker också på alla de små sakerna i livet, som kanske är mer viktiga. Att genom drömmen få göra det jag vill, leva med den jag vill, vara den jag vill.

Alla Dårar Har Drömmar – ADHD. Alla är vi Dårar som Har Drömmar.

Kommentera

